یکی از نگرانی‌ها در خرید برای نوزادان، انتخاب رختخواب مناسب است. نوزادان و نونهالان مدت زمان بیشتری را نسبت به بزرگسالان در رختخواب سپری می‌کنند و بدن حساس‌تری دارند. انتخاب پنبه ارگانیک برای رختخواب گزینه‌ای عالی برای نوزادان محسوب می‌شود. در ادامه ۴ دلیل برای انتخاب این الیاف طبیعی را میبینیم:

 ۱- اجازه تنفس به پوست بدن و جاذب رطوبت:
الیاف پنبه به دلیل قابلیت جریان هوایی که دارد، به پوست بدن نوزاد اجازه تنفس می‌دهد. از این رو، در موقعیت‌های گرم بدن را خنک‌تر نگه می‌دارد و در هوای مرطوب یا حین عرق کردن، رطوبت را در خود جذب می‌کند. در نتیجه نوزادان در محیطی خشک که نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است، به آرامی به خواب می‌روند.
۲- نرمی و لطافت:
پوست نوزادان از بزرگسالان حساس‌تر است. بهترین انتخاب برای نوزادان پنبه ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود و فاقد مواد مصنوعی است. در نتیجه در تماس با پوست نوزاد، نرم‌تر و لطیف‌تر است و نگرانی در مورد تحریکات پوستی وجود ندارد.
۳- ضد آلرژی و حساسیت:
الیاف پنبه ارگانیک، فاقد مواد مصنوعی است و ضد آلرژی و حساسیت به شمار می‌رود. الیاف طبیعی پنبه در خود الکتریسیته ایجاد نمی‌کند و جاذب گرد و غبار نیست. در نتیجه برای کودکانی که آسم دارند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود.
۴- قابلیت شست و شوی بالا:
تمیز نگه داشتن الیاف پنبه کار دشواری نیست. این الیاف قابلیت شست و شو و عمر بالایی دارند. پیشنهاد می‌شود ۲ یا ۴ روتشکی کشدار برای نوزادان تهیه شود تا در صورت شستن یک روتشکی، از سایر روتشکی‌ها استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *