ما حدود یک سوم از زندگی خودمان را در رختخواب سپری می کنیم. تمیز بودن ملحفه ها بر کیفیت خواب تاثیر گذار است. شست و شوی ملحفه ها به طور منظم ما را از دست آلودگی ها نجات می دهد و حس طراوت و تازگی ایجاد می کند. اما ممکن است این سوال برای شما پیش آید؛ رختخوابمان را هرچند وقت یکبار بشوریم؟ ما در این مقاله به این سوال شما پاسخ می دهیم. این توصیه ها از طرف ما نیست، بلکه اکثر منابع و متخصصان معتبر جهان این موضوع را پیشنهاد و تصدیق می کنند.

  • ملحفه ها: هر هفته یک بار

تمام ملحفه ها شامل روبالشتی ها، روتشکی کشدار، کاور لحاف و ملحفه ساده روانداز هرهفته یکبار باید شسته شوند. البته این زمانبندی با توجه به میزان استفاده تغییر می کند، اما بهترین بازه زمانی برای شست و شوی ملحفه ها  بر اساس نظر متخصصان و منابع موجود هر هفته یکبار  و حداکثر هر دو هفته یکبار است.

  • پتو و لحاف: هر ماه یک بار

اگر از کاور لحاف و یا ملحفه روانداز برای لحاف  استفاده می کنید، نیازی نیست که هر هفته لحافتان را شست و شو کنید. بلکه می توانید  هر ماه یک بار باید  لحافتان را شست و شو کنید. بعد از شست و شو مطمئن شوید که کامل خشک شده اند، چون در غیر اینصورت باعث  رشد کپک می شوند و بوی بدی می گیرند.

  • بالشت: سالی دو بار

اگر به دنبال تمیزی بالشت هستید و یا آلرژی دارید ترجیحا برای بالشتتان محافظ بالشت تهیه کنید. محافظ بالشت مثل روبالشتی است ولی از جنس الیاف پلاستیکی  و دارای زیپ است تا گرد و خاک و وآلودگی به داخل بالشت نفوذ نکند. بالشت و محافظ بالشت سالی یکی دو بار باید شسته شوند. البته همه بالشت ها قابل شست و شو نیستند؛ مثل بالشت پر. اگر دارای آلرژی هستید از بالشت هایی مثل بالشت پر استفاده نکنید. برای شست و شوی بالشت و محافظ آن به دستور شست و شوی آنها مراجعه کنید

  • تشک و محافظ تشک: 1 یا 2 بار در سال

محافظ تشک از جنس الیاف پلاستیکی است و زیر روتشکی کشدار شما قرار می گیرد و مانع نفوذ گرد و خاک و آلودگی به تشک می شود و از تشک گران قیمت شما محافظت می کند. یک یا دو بار در سال می توانید تشک و محافظ تشکتان را با جارو برقی تمیز کنید. اگر آلرژی دارید می توانید چند بار در سال محافظ تشک را شست و شو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *