چگونه بهترین رنگ را برای رختخواب، پرده، فرش و سایر لوازم منزل انتخاب کنیم؟
یکی از روش ها برای انتخاب رنگ، هنگام خرید رختخواب، پرده، فرش و سایر لوازم منزل کمک گرفتن از چرخ رنگ است. وقتی در انتخاب رنگی شک دارید، چرخ رنگ به شما ایده می دهد تا هماهنگ ترین رنگ را برای محیط اتاق انتخاب کنید. چهار روش انتخاب رنگ بر اساس چرخه رنگ شامل موارد زیر می شود:
1- رنگ های همسایه (color neighbors): این رنگ ها در چرخه رنگ، در همسایگی یکدیگر قرار دارند. برای مثال رنگ زرد در همسایگی نارنجی و رنگ سبز در همسایگی رنگ آبی قرار دارد. رنگ تاسکنی و خاکی از رنگ های هومورک در دو گروه مختلف رنگی، اما در چرخه رنگ در کنار هم هستند . این ترکیب،  هارمونی دارد. انتخاب رنگ های همسایه معمولا تعادل و هارمونی خوبی را به وجود می آورند.
2- رنگ های خنثی (neutral): رنگ هایی مثل کرم، طیف طوسی و سفید در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرند که با همه رنگ ها به خوبی ترکیب می شوند و انتخاب   آن ها کار راحت و  بی دردسری به نظر می آید.
3- رنگ های مکمل (complementary): در ترکیب رنگ های مکمل رنگ هایی که در چرخه رنگ مخالف هم قرار دارند، با هم انتخاب می شوند. مثل زرد و بنفش یا قرمز  و سبز. انتخاب رنگ های مکمل شاید کار سخت تری باشد اما نتیجه ترکیب منحصر به فردی را در اتاق شما به نمایش خواهد گذاشت.
4- رنگ های تک رنگه (monochromatic): رنگ هایی که در حقیقت یک طول موج رنگی هستند و فقط میزان تیرگی و روشنی آن ها متفاوت است تک رنگه نامیده می شوند. مثل قرمز و صورتی یا سبز تیره  و سبز روشن. در این قاعده می توانید یک رنگ را در سایه روشن تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *